Petycje składane w Komendzie Powiatowej Policji w Miliczu
Od dnia 6 września 2015 roku sposób składania i rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (Dziennik Ustaw z 2014 roku pozycja numer 1195).
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności:
- zmiany przepisów prawa,
- podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.
Przedmiot petycji musi dotyczyć spraw będących w zakresie zadań i kompetencji Komendanta Wojewódzkiego Policji. W przypadku braku właściwości KWP, petycję przesyła się do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji.
Petycja powinna zawierać:
1. oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję (imię i nazwisko oraz dokładny adres do korespondencji),
2. wskazanie adresata petycji,
3. wskazanie przedmiotu petycji,
4. petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję albo przez osobę reprezentującą podmiot.
Termin rozpatrzenia petycji: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.
Jeżeli petycja jest składana w interesie innej osoby wówczas należy dołączyć do pisma jej pisemną zgodę. W przeciwnym razie organ w terminie 30 dni wzywa składającego petycję do uzupełnienia tego rodzaju wymogu.
Petycje można składać:
- listownie na adres:
Komenda Powiatowa Policji w Miliczu
ulica Tadeusza Kościuszki 4
56-300 Milicz
- doręczyć osobiście – adres j.w.
- faksem – na numer: 47 87 212 54 (sekretariat) lub 47 87 212 42 (dyżurny jednostki)
- za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej www.epuap.gov.pl.
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres kpp@milicz.wr.policja.gov.pl
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.